PR-cikk elhelyezés. Kérj árajánlatot: » KAPCSOLAT « Szolgáltatás Budapest. Életmód - Télikert - Laptop. Honlap SEO

2012. 12. 31.

SEO - Csak kreatívan!

Az egész azzal kezdődött, hogy beugrottam a mély vízbe: bár akkor hallottam először arról, mi az a keresőoptimalizálás, kíváncsiságból beneveztem az első magyar SEO-versenyre. Kívülállóként a több tucatnyi profiból álló mezőnyben az 5. helyezést sikerült elérnem, sőt, az enyém lett a 9. és a 10. hely is (lásd: Pillangószív). A játék izgalma és a nem várt siker ráirányította a figyelmemet erre a szakterületre. Egyre jobban kiismertem a Google keresőrendszer sajátosságait és igyekeztem kreatív módon hozzáállni minden feladathoz. A mechanikusan alkalmazott rutin-eljárások helyett saját módszereket dolgoztam ki, s ezek alkalmazása láthatóan szép sikerekhez vezetett. A cikk folytatása: Kreatív honlapoptimalizálás.

2012. 12. 16.

Kéménybélelés, központi kémény

Olykor füstölögni támad kedvem, amikor romlanak az általam optimalizált honlapok pozíciói. Bizony, nem túl könnyű egyszerre négy kulcsszóval élen tartani egy kéménytechnikai szolgáltatásokat kínáló cég honlapjának négy aloldalát. Az ipari kéménnyel kezdetben könnyen boldogultam, aztán rajtam kívül álló okokból elég nagy galiba történt, de 6 napnyi aggasztó kiesés után visszaállt az első helyre (miközben sok munkával egy másik aloldalt is elindítottam felfelé, félve attól, hogy a kiesett szájt büntetést kap és többé nem kerülhet csúcshelyzetbe). Hasonlóan jól indult és aránylag hamar az élre tört a találatok között a többi társához képest késve indult központi kémény - de éppen ma reggelre második helyre csúszott, igencsak ráfér, hogy új és újabb linkekkel megtámogassam. A gyűjtőkéményt bő két hete húztam fel a csúcsra, szerencsére nem látszik inogni.

Legtöbb munkám a kéménybélelésben van, nem kétséges, hogy egy furanflex technológiájú tényleges kéménybélelést akár ebben a kezdődő zimankóban is sokkal hamarább meg lehet ejteni, az csak néhány óra még fűtési szezonban is - lévén, hogy falbontás nélkül is elvégezhető - míg én 2 hónap alatt lassan a Gellérthegyet is rátoltam már a szóban forgó webhelyre. Hosszú ideig a 2. helyen szerepelt, de most a 4-en vesztegel, mintha nem lenne eléggé ellenálló az égési folyamat során keletkező gázokból kicsapó maró anyagokkal szemben. Kénsavat mégsem iszom, írásom sem vitriolos - inkább tenni kell valamit.

2012. 12. 14.

Ipari kémény, gyűjtőkémény, kéménybélelés

  1. SEO-blog - Linkmarketing - Honlapok optimalizálása - Ipari kémény

    seonyar2008-bdk.blogspot.com/.../ipari-kemeny-gyujtokemeny-...
    2012. okt. 3. – Frissítés: (nov 21.) a gyűjtőkémény, ipari kémény, kéménybéleléstémájában több mint másfél hónapja folyó SEO-projektben, miközben az ipari ...
  2. Ipari kémény - Gyűjtőkémény - Keresőoptimalizálás, seo

    ungparty.net/marketing/ipari-kemeny-beleles.php
    Ipari és központi kémény, gyűjtőkémények, kéménybélelés. Kémények készítése, karbantartása, javítása, kémény-bélelés. Hirdetési lehetőség a témában.
  3. Ipari kémény - gyűjtőkémény - kéménybélelés - Ipari kémények

    www.kamintech.hu/index.php/ipari-kemenyek
    Kéménybélelés, gyűjtőkémény, turbós és kondenzációs kémény építés, javítás. Kérjen ajánlatot ma! ... Ferihegy - Liszt Ferenc Reptér ipari kémény telepítés ...
  4. Ipari kémény - gyűjtőkémény - kéménybélelés - Gyűjtőkémény

    kamin-tech.hu/index.php/gyujtokemeny
    Gyűjtőkéményekről általában 2. Gyűjtőkémény kiváltás egyedi kéményekre bontás nélkül, 25 év garanciával 3. Gyűjtőkémények egyéb javítási lehetőségei 4.
  5. Ipari kémény - gyűjtőkémény - kéménybélelés - Kamin-tech kft.

    kamin-tech.hu/
    Kémény, fűtési és légtechnikai rendszerek építése, bélelése.
  6. Ipari kémény - gyűjtőkémény - kéménybélelés - Kéménybélelés

    www.kamin-tech.hu/index.php/kemenybeleles
    Kéménybélelés, gyűjtőkémény, turbós és kondenzációs kémény építés, javítás. Kérjen ajánlatot ma! ... Ferihegy - Liszt Ferenc Reptér ipari kémény telepítés ...
  7. Honlapoptimalizálás, Duguláselhárítás Budapest, seo

    dugulaselharitas-most.blog.hu/
    4 napja – Kéménybélelés - Gyűjtőkémény - Központi kémény ... akár a füstiházikémény-ipari Intézet felkérne-megbízna bennünket egy ilyen tervezet ...
  8. Linképítés, seo - Transzferár nyilvántartás - cégalapítás

    hhrf.org/ungbereg/seo/
    Transzferár nyilvántartás - honlapok Google optimalizálása - SEO BDK. Ipari kémény,kéménybélelés, gyűjtőkémény, központi kémény - Keresőmarketing és ...
  9. Transzferár nyilvántartás - Arvisura seo, ukrajna-kárpátalja

    bdk.hhrf.org/seo/transzferar.php
    Transzferár nyilvántartás - Gyűjtőkémény - Kéménybélelés - BDK. ... Ipari kémény /Kéménybélelés / Gyűjtőkémény / Kozponti kémény (x). Szakmai blogok ...
  10. Keresőmarketing - honlap optimalizálás, Transzferár-Arvisura, SEO

    sites.google.com/site/ungparty/keresomarketing
    Aktuális SEO-munkám: Ipari kémény - Gyűjtőkémény - Kéménybélelés. - minden, ami a kémény-technikával összefügg. Ügyfelem cége kémények építésével, ...

2012. 11. 01.

A kéménybélelés és betonfúrás rejtelmei

Új honlapoptimalizáló munkám négy darab terminus technicus körül forog: betonvágás, betonfúrás, falvágás, falfúrás. A SEO-munkás nem igazán válogathat a kendermagban, ha a munkát elvállalja, akkor az ínyére kevésbé fekvő szavakat is el kell fogadni és igen sokszor le is kell írnia őket. A kéménytechnika szakszavai e tekintetben számomra a tipikus középkategóriát képezik: optimalizáltam már ennél kedvesebb, de ennél rosszabb szavakra is. A kreatív játék vagy akár az intranet nyilván közelebb állt szívemhez, a szőnyegtisztítás megtávolabb. Egyetlen olyan eset volt, amikor az oldal tematikája és a vele járó kulcsszavak a kecsegtető árajánlat ellenére is elriasztottak. Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy optimalizálást végezzek a maszturbációs nyögések kifejezésre. Ehhez képest a kéménybélelés rejtelmeiben való elmerülés már jó színben látszik feltűnni akkor is, ha ilyen szavak is előfordulnak benne:betonvágási dugulások elhárítása.

Itt jegyzem meg, hogy az első sikereket a füsteregető légcsatornák terén már elértem. Az alaphelyzet az volt, hogy ügyfelem honlapja korábban optimalizálva volt, állt is az első helyen, majd gyors mélyrepülésbe kezdett. Nekem ezt a zuhanást kellett megállítanom és lehetőség szerint a szájtokat visszatornáznom az első háromba. Ez sikerült is, sőt, egy első és egy második helyet is megszereztem. A harmadik helyre felhozott weboldal viszont később visszaesett az ötödik helyre. Most a negyedik, de azon vagyok, hogy élre törjön. Erősítem hát innen is az  kéménybéleléseket.

Két-három további munkamegbízásra is van némi kilátás, bár a realizálódásig egyikkel sem jutottam el. Az egyik villamossági eszközökkel, a másik újra a transzferárakkal lenne kapcsolatos, és nincs teljesen kizárva, hogy egy laptop-szervíz is szóba kerül. 


Mata-SEO, Link marketing

Bár elég hosszú ideje (2006 óta) foglalkozom honlapoptimalizálással, sokáig csak hobbi-szinten műveltem, aztán volt egy-két év, amikor nem is vállaltam semmilyen megbízást (de közben saját oldalaim pozícióira azért odafigyeltem.). Voltaképp alig több, mint egy éve, 2011 augusztusától végzem munkaként, jövedelemforrásként. Eközben csak ez év februárjában merült fel bennem, hogy olyan oldalam voltaképp nincs is, amelyik magával a tevékenységgel foglalkozna, így aztán olyannal sem rendelkezem, amelyik a szakma valamelyik kulcsszavával a Google-listákon előkelő helyet foglalna el. Ezen változtatni akartam, így elkezdtem a meta-seót: a keresőoptimalizálást a keresőoptimalizálás szavaira. Először persze magukat az oldalakat kellett előállítani, lett is mindegyikre néhány - aztán számuk szaporodni kezdet.

Blogomnak már az elején jó érzékkel a honlapoptimalizalas.blog.hu címen indítottam, és míg olyan szavakkal, mint keresőmarketing, seo, google-optimalizálás vagy pláne keresőoptimalizálás lehetetlennek látszott jó eredményt elérni, addig a mind egy szóba, mind külön szóba írt honlap optimalizálás keresőkérdésre blogom megjelent az első Google-táblán. És elindult szépen felfelé. Nemrégiben el is foglalta az őt megillető büszke első helyet. A második legjobb eredményt e percben a Google-optimalizálás kifejezéssel értem el, a link alatt található weblap jelenleg a 2. a találati listán. Keresőmarketing-oldalam volt már elsőtáblás, aztán vissza-visszaesik, most a huszonvalahanyadik - nem igazán sikerül visszatornázni. A diszperzív és kognitív keresőoptimalizálás és a google-szempontú linképítés a weboldalak arvisura-optimalizálásában a legkeményebb dió, az első 40-ben még soha nem jutottam, de volt úgy, hogy kiestem hosszabb időre még az első 100-ból is és egyik oldalammal sem sikerült visszavergődni. Most az 51. pozíciót foglalja el legjobban szereplő szájtom.

Keresgéltem még, mivel futhatnék, hol enged élre a konkurencia. Két rés mutatkozott: arra, hogy netmarketing, 2 milliárd (!!) találatot jelez a Google - és az én honlapom benne van az első 6-ban! Ez viszont egy régi oldalam, amely épp erre a kifejezésre korábban nem optimalizáltam, de egyéb pozíciói nyilván közrejátszotta abban, hogy a domain-nevében minden korábbi célzat nélkül szereplő net és marketing szavak meglátével együtt ilyen szép eredményre juttassák.

A leggyorsabb sikert pedig alighanem a link marketing kifejezéssel értem el, egy röpke hónap alatt sikerült weboldalamat az első táblára felhúzni - igaz, egyelőre az alján kullog. De ezzel is 830.000.000 másik oldalt előz meg...

2012. 09. 27.

Keresőoptimalizálás - honlapoptimalizálás

Az összes SEO-guru arra hajt, hogy a keresőoptimalizálás szóval a Google-lista élére hozza honlapját. Nem véletlenül: a tevékenységet jelölő kifejezések közül erre esik a legtöbb keresés. Épp azért hihetetlenül erős a konkurencia. Ezt megérezve én is fel-felhagyok azzal, hogy erre a szóra gyúrjak, inkább átnyergelek arra, hogy honlap optimalizálás (ebben most első vagyok) meg arra hogy keresőmarketing (hosszabb ideje első 20-ban). Viszont az alapszóról sem mondhatok le, s ha tisztán nem is jön be nekem, akkor bejön keverve. Az alábbi mai Google-lista például a keresőoptimalizálás - honlapoptimalizálás kombináció élmezőnyét mutatja. Az első 7 találat az enyém...


  1. Hogyan végezhető Keresőoptimalizálás-honlapoptimalizálás

    Keresőoptimalizálás - SEO = honlapok Google-optimalizálása. Honlapoptimalizálásés keresőmarketing: MEGBÍZÁSOKAT OLCSÓN VÁLLALOK! Előre a ...
  2. Google Keresőoptimalizálás - honlapoptimalizálás - SEO

    bdk.hhrf.org/seo/kereso-optimalizalas.php
    Google Keresőoptimalizálás - Szeretné, ha honlapja előbbre kerülne a Google-listán? Segítek! - Keresőmarketing, SEO, honlap-optimalizálás.
  3. Keresőoptimalizálás, honlap-optimalizálás, keresőmarketing

    pillangosziv-pillangosziv.blogspot.com/.../keresooptimalizalas-honla...
    2006-tól foglalkozom keresőoptimalizálással, az első magyar SEO-versenyen (pillangószív) 5. helyezett lettem, a másodikon (linkfelhő) 10. Több baráti és üzleti ...
  4. Honlap optimalizálás - SEO = Keresőoptimalizálás

    seo.ungparty.net/honlap_optimalizálás.php
    Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO és honlap optimalizálás, találat-optimalizálás. Honlapok Google-optimalizálását vállalom. Előre a keresőkben!
  5. SEO = Keresőoptimalizálás, honlapoptimalizálás, Google ...

    ungparty.net/seo/
    SEO = Keresőoptimalizálás. Előre a Google-találatok között. Keresőmarketing,honlapoptimalizálás, web-oldal-optimalizálás.
  6. Keresőmrketing - SEO - Honlapoptimalizálás

    ungparty.net/seo/keresomarketing-honlapoptimalizalas.htm
    A honlapoptimalizálás vagy keresőoptimalizálás - angol rövidítése: SEO - célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a ...
  7. Komplex Keresőoptimalizálás - Honlap-optimalizálás - arvisura seo 

    ungparty.net/keresooptimalizalas-seo/

    2012. máj. 1. – Honlapok, weboldalak előbbre vitele a Google-listánkeresőoptimalizálás révén - segítek! Honlap-optimalizálást, keresőmarketing megbízást ...
 

2012. 08. 05.

Pillangószív-rekonstrukció - Kreatív honlap-optimalizálás


Mint tudható, ez a blog 2006-tól létezik, és mint arra domainja is emlékeztet, a pillangószív keresőszóra  az év őszén indított SEO-verseny miatt hoztam létre. Az akkor írt, mára érdektelen posztokat már rég töröltem (ezek leginkább arról szóltak, melyik oldalam hol helyezjedik el a Google-listán), de egy másik pillangószív-webegységem sajnálatos elvesztése miatt máig keseregtem.

Akkor egy jó kis családi domaint regisztráltunk Kolossal, ez alatt építettem a pillangószív-kampány oldalait, s ha a versenyben nem is ez lett a befutó, az innen küldött linkek nyilván közreműködtek abban, hogy favoritoldalam az 5. helyen végezhetett. Később a domain szükségtelennek látszott, megszüntettük, az oldalak elérhetetlenné váltak. Hét év távlatából, most, hogy újra intenzíven benne vagyok a keresőoptimalizálásban, nosztalgiai ébredt bennem a régi oldalaim iránt. Kikerestem a fájlokat az akkor gondosan CD-re mentett archívumból, és több napi munkával egy új helyen rekonstruáltam az érdekesebbnek tűnő szövegeit. Tettem ezt többek között azért, mert most döbbentem rá, hogy én az akkori verseny során találtam fel azt, amiről most egy másik helyen posztot írtam: Kreatív honlapoptimalizálás - Pillangószív.

Az elavult linkektől megtisztított, az ungparty.net alatt rekonstruált rendszer oldalai (kronológia alulról felülre):

Pillangószív és lepkefing - CÍMOLDAL

A témát érintő jegyzetem 2006-ból:

Balla D. Károly

Pillangópolitika

Felteszem, az olvasók többsége ugyanúgy nem tudja, mi fán terem a keresőmarketing, mint ahogy három hónappal ezelőtt nekem sem volt fogalmam róla. A mélységes tudatlanság sötétjében tengettem volna hátralévő éveimet, ha nem kényszerít megvilágosodásra egy internetes verseny. A meghirdetés napján a Google keresőbe hiába gépelte be az ember a „pillangószív” szót, a program egyetlen ilyen kifejezést sem talált a világhálón. A versenyben indulók feladata éppen az volt, hogy év végére a saját honlapjuk ne csak felkerüljön erre a találati listára, hanem első is legyen rajta.
A magyar cybersztrádán száguldozó profi honlapkészítők és amatőr bloggerek szakmányban használni kezdték a kulcsszót, kitették weboldalukra, beleírták cikkeikbe, megpróbálták értelmezni, tartalmat tulajdonítani neki. Igen sokan külön oldalakat, portálokat indítottak ezen a címen. A keresőprogram sorra megtalálta mindet, most, október közepén a Google már két és fél millió (!) pillangószíves találatot regisztrál.
A verseny persze öncélú, ám a keresőmarketing komoly dolog. Ha ugyanis valamilyen szolgáltatás vagy termékféleség után kutatunk az interneten, akkor nagy eséllyel a legkönnyebben fellelhetőt választjuk, vagyis azt, amelyiket az élre sorolják a keresőprogramok. Ennek állítólag manapság, az online-kereskedelem elterjedésével, óriási az üzleti jelentősége. Így külön szakemberek foglalkoznak azzal, hogyan lehet egy bizonyos honlapot minél jobb helyezéshez juttatni, miként lehet úgy optimalizálni, hogy a keresőszoftverek „szeressék”.
Nos, ha valakinek pillangószívre szottyanna kedve, most nálam is találhat! Hogy milyen formában? Ehhez a képtelen szóhoz én bizony csak humoros tartalmakat tudtam rendelni weboldalaimon. Alkottam például „népi” bölcsességeket: „Pillangó szívének lárva a pitvara”, „Pillangószívnek nem kell pészméker”, „Gőzkalapáccsal nem lehet pillangószívet gyógyítani”. Utóbb internetes barátaimat is bevontam a játékba, most éppen Petőfi Sándor pillangószíves verseit írjuk…
Ennél is jobb mulatságnak bizonyult politikusok szájába adni a kifejezést. Kell-e mondanom, hogy a Fidesz „Jó reggelt, Pillangószív” címmel hirdetett mozgalmat és a nemzeti összefogást szorgalmazta: „Dobogjon pillangószív tizenötmillió magyar kebelben!”. Tehetett-e mást az SZDSZ, mint hogy tiltakozott a fogalom kisajátítása ellen, amely szerintük liberális értékeket hordoz? Be is jelentették a villamos pillangószívet, ennek persze a pillangószív-villamos, azaz a Pillangino lett a szimbóluma. Az MDF a normális pillangószívért szállt síkra. Mi maradt a szocialistáknak? Hát igen, csupán az elkúrt pillangószív…
Innen egyenes út vezetett az ukrán pillangószívhez. Mostanság minden hírben szerepel: „A Nasa Ukrajina párttömörülést egyetlen érv sem készteti arra, hogy folytassa a széles pillangószívről folyó tárgyalásokat”. Naponta kerül előtérbe hol a válságkezelő, hol a konstruktív pillangószív, a minap pedig Ukrajna cáfolta az Iránba irányuló titkos pillangószív-szállításokat.
De átreppenhetünk Pozsony fölé is: „Száz nap alatt többet dobbant a pillangószívünk, mint a két előző kabineté az elmúlt nyolc év során összesen” – dicsekszik Robert Fico. Bugár Béla pedig megkontrázza: „Száz nap – száz lepkefing!”


Megjelent: Új Szó (Pozsony), 2006. okt. 14.

2012. 07. 26.

Pánsíp-honlapok SEO-rendbe állítva

Jó szolgálatot tesznek most nekem a régi Pánsíp-oldalak. Ezek amolyan főlapok voltak a hhrf régi rendszerében, ahol egyik alkönyvtárból a második, majd harmadik alkönyvtárba költöztettem a digitális folyóiratot - a főoldalra jól rálinkeltem, aztán költözéskor már nem javítottam minden régi linket. No meg bekerültem katalógusokba, címlistákba... Most ezek a főoldalak mind 3-as PR értékűek, így bevontam őket mostani seo-munkámba.

Ez rendben is lenne, a céloldal linkjeinek a kirakása vagy 20 perc lett volna összesen, de én akkor már meg is bütyköltem ezeket a lapokat és mindegyiken jeleztem, hogy a Pánsíp "jogutódja" honlapok optimalizálását vállalja.

A négy honlap:
Ez pedig egy korábban már optimalizált, de szintém pánsípos szájt.

  • Pánsíp Keresőoptimalizálás (seo arvisura kereső optimalizálás)
Remélhetőleg majd jól muzsikálnak.

2012. 07. 12.

SEO - aldomain, alkönyvtár

Félek, kicsit kitoltam magammal. Van nekem egy ungparty.net domainem, ennek /seo/ alkönyvtárában helyeztem el néhány olyen oldalamat, amelyeket a keresőoptimalizálás, keresőmarketing, illetve SEO szavakra reméltem minél feljebb hozni a Google-listán- amire meg is volt a reményem. Történt azonban, hogy költözött az anyagom, új helyre kellett irányítani az ungparty domaint, és ha már igen, akkor gondoltam, milyen jó lenne egy seo.ungparty.net domaint is beüzemelni egyúttal. No igen, de nagy butaság volt ezt a /seo/ alkönyvtárra irányítani, mert így a benne elhelyezett fájlok egyszerre két néven is elérhetővé váltak - ezt pedig a Google egyáltalán nem szereti. töröm a fejem, mitévő legyek.

2012. 07. 01.

A honlap optimalizálás alapfogalmai

Honlapoptimalizálni jó - írtam nemrégiben, és valóban: bár jelenleg egyetlen fizetett megbízásom nincs, mégis naponta több órát töltök saját weblapjaim optimalizálásával. Persze nem teljesen öncélúan. Most például úgy volt, hogy egy idegenvezető szájtját kell majd megdolgoznom. Bizonyos okok miatt az megbízás nem realizálódott, de én (szokásom szerint előreszaladva) ettől föggetlenül készítettem egy remek oldalt, amely a magyar-angol kifejezése számos kombinációjával máris az első Gugli-tábán szerepel. Jó lenne hirdetéseket is kapni rá.

Az oldal így fest: Idegenvezető Budapesten - tour guide - városnézés

No de most ide nem emiatt írok, hanem azért, mert:

Örömömre a témának - honlapoptimalizálás - szentelt blogom az adott kifejezéssel a Google-lista élére került. Írtam is bele egy rövidke új posztot (de nem erről a sikerről, hanem a linképítés "filozófiájáról", vagyis arról, hogy a Pingvin-algoritmus érvénybe lépése óta nem érdemes hangya módjára gyűjteni a hivatkozásokat, mert sokkal hasznosabb lehet, ha a seo-szakember inkább a tücsköt utánozza, legalábbis a kreatív és improvizatív, egyéni megoldásokat is alkalmazó linképítésben), és készítettem egy úgynevezett állandó oldalt is. Ez utóbbin teljes tartalmát betűzöm ide.

 

Google-Keresőoptimalizálás - ALAPFOGALMAK

2012.07.01. 13:17 mi a google keresőoptimalizálás titka = seo-tippek

0. Miért fontos, hogy egy honlap jól szerepeljen a keresőben?

A világhálón szolgáltatást, terméket, információt keresők döntő többsége ma már a Google-keresőt veszi igénybe: használata egyszerű, a keresőkérdés okos megfogalmazásával szinte bizonyos, hogy ha létezik az interneten a keresett tartalom, arra a Google rá is bukkan. Számos felmérés bizonyítja, hogy a keresési szokások a következők:
  • a böngészők cirka kétharmada csak az első Google-tábla találatait nézi meg, az itt található kínálatból választ terméket vagy szolgáltatót (közülök is legtöbben az első 4-ből)
  • az összes keresőknek mindössze negyede nézi meg a 2. találati oldalt, és alig több, mint tizede a 3-at. Száz keresőből csupán 5-6 jut ennél messzebb.
Ez azt jelenti, hogy ha valamely keresőkérdéssel egy honlap nincs benne az első 30 találatban, akkor minimálisak az esélyei arra nézve, hogy a keresők az adott kifejezéssel rátaláljanak (ez persze még mindig jobb, semmint ha az első 100-ban sem szerepel...). Igazi esélyt azonban csak az első Google-tábla adhat, az első 4-be kerülés pedig szinte garantáltan azt jelenti, hogy minden kereső rákattint az adott weblap linkjére.

- A keresőoptimalizálás abban segít, hogy az Ön honlapja minél kedvezőbb pozícióba kerüljön a Google-listákon!


Hogyan lehet ezt elérni? Nem árt mindenekelőtt tisztázni a honlapok optimalizálásával kapcsolatos alapfogalmakat.

1. A keresőmarketing meghatározása - © BDK

A világhálón folyó online üzleti tevékenység egyik speciális ága az úgynevezett keresőmarketing, amely az internetes keresőprogramok találati listáinak felhasználása és befolyásolása révén hat a kereslet-kínálat piaci viszonyaira. / Legfőbb összetevője a keresőoptimalizálás, továbbá a fizetett találatok, a keresőkben megjelenő hirdetett hivatkozások és reklámok alkalmazása, az üzleti jellegű linkmarketing és linkbuilding, valamint a keresési eredményekre épülő mindenfajta online tevékenység.

2. A keresőoptimalizálás meghatározása - © BDK

A keresőoptimalizálás (SEO) olyan internetes tevékenység, amely azt a célt szolgálja, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a keresőprogramok (pl. Google, Yahoo) nem-fizetett találatai közt valamely keresőkifejezés(ek)re indított internetes keresés során.
Részletesebben: A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO - más néven honlap-optimalizálás) célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a honlap tulajdonosa/üzemeltetője vagy szponzora, hirdetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekre. Általában normál (vagy organikus) találatoknak azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyeket pénzfizetéssel senki nem befolyásolt, csupán a keresőmotorok belső logikája, azaz működési algoritmusa alapján kerültek a találati lista adott helyére. (A listák fizetett linkjei, hirdetései tehát nem tartoznak ide.)
A keresőoptimalizálás két fő összetevője:
  • inetnzív SEO - az adott honlapon végzett belső (tartalmi és strukturális) munka
  • extenzív SEO - külső linktámogatásokra épített marketing munka
A belső munka keretében magát az oldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy adott keresésekre jó helyezést érhessen el a találati listákon. Ezt a weblap tartalmának megfelelő kialakításával, látható és láthatatlan struktúrájának SEO-szempontú felépítésével érjük el.
Az extenzív munka során külső erőforrásokat, azaz más webhelyeket igénybe véve, leginkább az ezeken elhelyezett hivatkozások (linkek) révén érünk el az optimalizált honlap számára minél hatékonyabb támogatottságot.
A SEO-munka legfőbb szempontjairól részletesebben itt írok:

3. Mi a PageRank?

Egy weboldal PageRank-erőssége (PR-száma) azt mutatja, hogy a Google keresőrendszer mekkora fontosságot, milyen internetes értéket tulajdonít az adott honlapnak. Más megfogalmazásban: a PR-érték azt mutatja, mekkora a valószínűsége annak, hogy az internetezők az adott oldalra rátalálnak.
A PR-szám meghatározása igen bonyolult algoritmus alapján történik. A hosszú képleteket most félretéve személyes gyakorlati tapasztalatomat úgy foglalnám össze, hogy egy oldal akkor kaphat könnyen jó értékelést, ha:
  1. valamely tárgyban, egy vagy több témában elegendő mennyiségű és fontosságú információval, azaz releváns tartalommal rendelkezik
  2. Az értékes tartalom a Google szempontjából megfelelő web-formában jelenik meg az oldalon (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt írok: Keresőoptimalizálás - SEO
  3. megfelelő mennyiségű és minőségű külső link mutat rá

3.1. A PageRank (PR-érték) jelentősége a honlapok optimalizálásában

Honlapok előbbre juttatása a Google találati listáin leginkább külső támogatással történik azon a réven, hogy más webhelyekről hivatkozunk, azaz linkeket küldünk az adott honlapra. A külső linkek akkor hatékonyak, ha olyan oldalakról érkeznek, melyeket a Google fontosnak tart és magasra értékel. Ennek a mérőszáma az ún. Page Rank-érték. A 0 vagy 1 PR-számú weblap hivatkozása keveset ér, a 2-3 PR-számú oldalak hivatkozásai már sokat számíthat, de az igazán hatékony támogatást a 4-es vagy a mgasabb Page Rank értékű webhelyekről küldött linkek jelentik.